A walk in Stockholm


Foton: Sara Ekström [Jag] | Pentax K7 - Pentax 18-50mm
Jag och Linda åkte till stan idag ^^ Hon hade fått ett presentkort på 1000 kr på åhlens :O och jag hade 500 sedan jul. Fast... Det finns ju typ inget på Åhlens. De har lite av allt, men det är bra lite. Och dyrt. Men jag köpte i alla fall Ice Age 3. Älskar den filmen. Den är så random! Och pappa hade köpt Harry Potter and the goblet of fire och Harry Potter and the order of the phoenix till mig eftersom Rusta hade dem för det fina billiga priset 2 för 99. Hade precis köpt GoF för 99 kr när pappa ringde och frågade vilka det var jag saknade. Jag gick snabbt och bytte den mot Ice Age 3 (199 kr jiiikes vad dyrt!).
Sen köpte jag en kalender på SF-bokhandeln i gamla stan, Harry Potter-kalender såklart. Haha, jag har mina stunder då jag är helt hp-galen. Jag älskar böckerna. Har läst dem måånga gånger och håller på och läser dem igen just nu, är på 2a boken. Läser dem på engelska såklart eftersom svenska övesättningen är bajs. Den är så banslig! Den är inte så barnslig på engelska. "Han gick dit... Sen gjorde han det och efter det gjorde han det". Herregud... Nej, engelska ska det vara. Då slipper man den redigerade översättningen.
Påtal om redigerade. Filmerna har ju helt tappat storyn. Eller tja... tappat? De har aldrig ens haft storyn från första början. Visst, de gör filmerna ganska snyggt. Asså 6an var ju bara underbart snyggt gjort. Men jag har så svårt över att de tappar så mkt. De har inte ens med att Harry fick Kreacher och the Grimmauldplace. Snälla?! De hade inte med sista fighten, men de hade istället lagt till att the Burrow brändes upp. Say WHAT?! Jaja. Det får vara. Hur mycket jag än irriterar mig på dem (jag är så irriterad att jag knappt kan kolla på dem. Femman är värst) så finns det inget jag kan göra åt detta. Men jag vill klaga i alla fall, det är kul xD
Bland annat (hur många det nu är som fortfarande läser...) så gjorde de inte Daniel Radcliffes ögon gröna... Eller i vissa scener är de det, men i de flesta har han blåa ögon. Det är ju inte direkt så att de bara nämner det lite snabbt att hans ögon var gröna. De nämner det hundratals gånger! Men, sen har jag ju ganska svårt för Radcliffe också. Jag vet inte varför, men jag gillar honom bara inte.
Men några skådespelare som är helt klockrena som sina karaktärer är Emma Watson (Hermione), Bonny Wright (Ginny) och hon som spelar Luna vars namn jag alltid glömmer bort. Sen har vi ju självklart tvillingarna Weasley och Malfoy. Jag älskar James n' Oliver Phelps och Tom Felton. (Tom är btw jävligt snygg hah xD)
Okej. Jag ska sluta. Jag bara babblar och tråkar ut folk här.

Kommentarer
Postat av: sandra

härligt foto:D

2009-12-31 @ 11:06:35
URL: http://saaandraaaas.blogg.se/
Postat av: randa

Ska du sätta några nyårslöften? :)

2009-12-31 @ 13:18:12
URL: http://randaalbanna.blogg.se/
Postat av: Lisett

haha, att vara hp-galning är underbart! ;)

2009-12-31 @ 14:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin
 2009
 June,  July,  August,  September,
 October,  November,  December.

 2010
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  September,  October,  November,  December.

 2011
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  Septpember,  October,  November.