Down down down. Up...


Foton: Sara Ekström [Jag] | Pentax K7 - Pentax 18-50mm
Linda och jag har åkt pulka idag! Det var mycket kul och våra gamla pulkor (de är ungeför 20 år gamla xD) är trasiga och jättebra haha. Det går ganska snabbt, de svänger för mycket och tar in väldigt mycket snö. Underifrån xD
Men i det stora hela har det varit en mysig dag^^ Jag försökte bygga en snögubbe, men vi har så mycket snö på vår gård att den blev stor på en halv sekund och sen kunde jag inte lyfta upp huvudet (som blev större än kroppen) upp på kroppen. Den  var för tung, så det blev ingen snögubbe för mig.

Jag sitter och snackar med Daniel, fick inatt en ide (som jag egentligen tänkt på länge) om att jag vill skapa ett community. När jag var mindre (okej... några få år sedan) satt jag på ett community som hette stallet.se. Det var där som jag lärde mig designa, koda och fick mitt intresse för fotografin fram faktiskt, så jag är väldigt tacksam hehe. Men anyway, när jag var där så hade jag en sida som hette muggles (den finns kvar) och det var en "klubb" för Harry Potter älskare. Det var som en skola, med roll och lekar, tävlingar och läxor. Stallet.se skapade efter ett tag någonting som hette rolla och det blev tillslut enda anledningen till att jag stannade kvar. Jag älskar att skriva och rolla fick min kreativitet att sjuda över. Men stallet.se är inte direkt bra, och jag har länge letet efter ett hp-com som jag tycker om men aldrig hittat ett och vill därför skapa ett eget.
Det är här som min idé börjar ta form. Jag vill göra ett Harry Potter community, där man kan få information om böcker etc, så som många com har, jag vill ha tävlingar med poäng till de olika elevhemmen och jag vill ha rollspel. Rollspel där man har olika karaktärer och endast skriver fram sian historier, inte spelar. Det blir som böcker man skriver tillsammans genom att ha en egen person och rollar tillsammans med andra.

Jaja.. Som sagt så ska jag (med hjälp av Daniel) försöka lära mig hur man skapar denna idé. Vi får se hur detta går!
God fortsättning alla!

Kommentarer
Postat av: josefine

Kul ju att åka pulka :)

Min bob är nog 26 år men ändå hel hihi..



Jätte fin bild!

Nu har jag lagt upp lite bilder på Miltons rum =)

2009-12-28 @ 22:56:21
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin
 2009
 June,  July,  August,  September,
 October,  November,  December.

 2010
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  September,  October,  November,  December.

 2011
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  Septpember,  October,  November.