Jag skulle helt enkelt ha stannat i sängen imorse...

Att kliva upp imorse var nog mitt största misstag. Sen dess har nog inte mycket gått bra.
Det började med att jag halt glömde bort att jag hade matte på morgonen (vanligtvis börjar jag praktisken vid 9 men matten är på tosdagar kl 8.15) och missade på så vis två av bussarna. När jag åkt i denna trevliga lilla buss i en trekvart så klev jag av den vid mörby och såg mitt tåg stå inne redan "Vilken tur, jag behver inte vänta!" tänkte jag då. Ironiskt va?
Tåget skulle gå 4 minuter äver, alltså ungefär 10 min innan jag började min lektion. Med ett snabbtåg tar det öite mer än 5 min att åka från mörby till galoppfältet. Men! När tåget har stått där en stund så tittar jag på mobilen. Jaha.. den var 8 minuter över, tåget var försenat. Helvete helvete helvete!
Tåget åkte ca kvart över 8 och jag satt och svor för mig själv. Och sen upptäckte jag att det inte var ett snabbtåg utan stannade vid varenda jävla station den såg så tog hela resan ca kvart 20 min, och jag kom väldigt sent till matten. Jag missade genomgången och har nu ingen aning om vad man ska göra men jag räknade tappert på.

Senare så skulle jag ut och göra ett repotage om tve3ornas pjäs midsommarnattsdröm och sitta och titta på den. Den var riktigt bra! Jag har inte sett ett framträdande av årets treor. Jag tror att de förra treorna gjorde samma pjäs, men den var inte ens hälften så bra som detta årets. Ja, i alla fall, så skulle jag göra ett repotage om dem och intervjuade några av skådespelarna. Den första intervjun gick bra och den andra kändes även ganska bra. Jag hatar nämligen att intervjua folk, och står mest bara och stammar när jag ska fråga frågor, men det gick jätte bra och inte en enda stamning. Men sen när jag skulle kolla materialet, gissa vad jag upptäckte. Jo jag hade inte fått med mer än sista biten av andra intevjun. Ännu en gång gick jag argt runt och svor för mig själv. Tillslut tog jag ett djupt andetag och gick ner till studion igen (som tur var så va det åtminstonde på samma skola) och bad om att få göra om den sista intevjun och vi försökte igen. För säkerhets skull tänkte jag att jag skulle lyssna igenom den och vet du vad? Inget ljud! 'Andas... andas... skrik inte!'
Jag satte på den igen och plötsligt var det ljud och inget var fel. Så jag gjorde om intervjun igen. Men nu gick det bra i alla fall, och jag gjorde även en snabb intrevju med regissörn.

Sen drog jag upp till redaktionen och började redigera hela skiten. Jag spelade in delar av speakern och satte ihop materialet. Efter ett tag kom jag på att jag behövde in i studion för att göra en ny speaker och väntade på att Gurra skulle komma ut därifrån. Jag satt en stund med ryggen mot datorn och pratade med Agneta, vår radiolärare och såg därför inte när datorn stängdes ner. Jag snurrade runt efter en stund och rörde lite på musen i tron att det bara var en skärmsläckare. Nehe.. det funka inte. ctrl+alt+del då? noppe.. inte det. Kanske var datorn i vänteläge. Inte det heller? Vad fan?! Nu stod jag där och stirrade på den svarta skärmen och kämpade mot paniken. Jag hade inte sparat! Hur kunde jag varit så dum? Flera timmars arbete var borta!
Okej, det här måste gå och fixa! Den kan ju inte bara ha stängt av sig själv. Jag sprang runt i skolan för att hitta teknikerna Johan och Jonas men hittade dem självklart inte. Jag letade överallt.
Nu började paniken stiga och jag gick och kramade på Louie istället. Sen gick jag upp till redaktionen igen och bestämde mig för att helt enkelt göra så som Malin sa åt mig. Att ge upp och gå hem, även fast klockan bara är tre och praktiken slutar fyra. Jag har ändå några timmar att ta ut då jag jobbade på en fredagskväll så det är nog lugnt.

Nu sitter jag bara här och funderar på om jag ska dra och titta på träningen, tyvärr borde jag nog inte vara med, jag har haft ont i huvudet och ryggen i flera dagar och att träna hårt det första jag gör efter två veckors paus låter som en dålig ideé så jag kommer nog bara att sitta och kolla.
Hoppas din dag har varit bättre än min! Kramar

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Karma! Detta måste innebära att du får en VÄLDIGT bra dag inom en snar framtid.

2009-09-17 @ 18:08:51
URL: http://www.metrobloggen.se/wittyinpink
Postat av: Maly

du behövde kramen mer än jag. xD kram!

2009-09-21 @ 14:26:04
URL: http://miracletear.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin
 2009
 June,  July,  August,  September,
 October,  November,  December.

 2010
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  September,  October,  November,  December.

 2011
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  Septpember,  October,  November.