Radio Nord 98.3

Tjoho! Efter en lång dag framför datorn och i Radio Nords studio så är jag äntligen hemma och kan uppdatera på riktigt! I fredags anmälde jag mig som producent i dagens rediosändning, men imorse fick vi ett litet problem. Vi hade varken tekniker eller programledare. Men tack vare hjältarna Albin och Gustav så lyckades vi sända i alla fall! Det gick riktigt bra tycker jag, Gustav är en grym programledare och programet blev så random att det inte var klokt. Men jag måste säga att det var intressant! Jag var själv den som valde musiken då jag var radioproducent. Producenten gör inte så jätte mycket, håller reda på tider, fixar musiken och slår igång jinglarna så det var ett ganska så soft jobb. Annars så pratade jag lite lite, men eftersom jag avskyr (!) att prata haha, så gjorde jag det inte så mycket. Kan du tänka dig.. En liten flicka som verkligen hatar att prata sänder radio. Hur fan gick det till?

Vi började programet genom att snacka om hösten vi pratade om en tävling som Gustav hade senare i programet och lite om GuitarHero. Det är otroligt synd att programet försvann någonstans i cyberspace, annars skulle jag ha velat lägga upp den här, men det får nog bli en annan dag antar jag.

På tal om att lägga upp ljudfiler så kommer jag lägga upp min lilla krönika om tid så fort som jag lär mig hur man gör haha. Har faktiskt ingen aning. Jag vet hur man gör för att lägga upp filmer, men musik? Ingen aning.
Annars blev jag ganska så nöjd med min krönika och den blev typ en kvart lång om man räknar in musiken (som självklart var tidinspirerade). Men vägen dit var inte direkt smooth om man säger så... Jag hade allting fixat och förberett perfekt igår kväll. Men jag kommer till praktiken på morgonen och upptäcker att jag inte har USBn med musiken med mig. Jaha... får väl ta och hitta den någon annan stans, men två av låtarna (självklart de svenska) lyckades jag inte hitta så jag tänkte att jag fixar det imorgon. Jag var nästan klar (förutom de två låtarna) och skulle ta en liten paus och köpa något i caffeterian. Jag kommer dit och öppnar plånboken. Och gissa vad som ligger där. Min USB. Jag hade inte glömt den. Så då springer jag till redaktionen igen och sätter i USBn i datorn. Samma sekund som jag gör det så blir det blåskärm och ingenting går att göra. "Vad i helvete?" tänker jag då, suckar och startar om datorn. Jag provar att stoppa in USBn igen, det kanske inte var den som var felet. Men nej... skärmen blir ännu en gång blå. Snyft. Då bestämmer ajg mig för att låna grannens dator och där funkar det perfekt. Vad fan? Aja.. jag är nöjd... Tills att jag börjar jobba med projektet igen. När jag har gjort en del ändringar så stäng blötsligt BMS (programet man jobbat i) av.. Det svarar inte och måste stängas av. "Andas... Andas... Slå inte sönder datorn." Jag har inget som helst tålamod med dessa saker. Jag börjar om igen och klockan 15.40 blir krönikan äntligen klar!

Jaja.. Allt från mig! Glöm inte att lyssna på Radio Nord 98.3 om du är någonstans i norrort! Kolla även på TV Nord slingan på TV Nords hemsida där den nya slingan ligger ute från och med idag. (Slingan som jag var bildproducent på kommer ut den 29/9)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin
 2009
 June,  July,  August,  September,
 October,  November,  December.

 2010
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  September,  October,  November,  December.

 2011
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  Septpember,  October,  November.