Omg... Det här händer inte!

Fick ett brev på posten idag, det stod Blueberry på den så jag blev lite fundersam, men glad. De hade skickat CSN-papprerna till mig. Äntligen! Jo visst var det CSN-papper, men inte bara. På det första pappret står det något helt underbart. "Vi har fått bekräftelse från skolan i Tokyo att du är inbokad på Ettårskurs..." ...OMG!!! Jag slutade läsa och kunde knappt tänka klart. Stod det verkligen vad jag trodde att det stod? Jag fortsatte läsa och jo.. Där fanns scheman, fakta om skolan etc. Shit... Det var verkligen sant. Jag ska till Japan i december. Helt otroligt.
Jag försöker skriva något som faktiskt är sammanhängande men det är svårt, förståerligt nog haha. Jag har velat detta ända sedan klass 8 och nu kommer det faktiskt hända. Jag har några småsaker kvar att fixa, men det här var det viktigaste. Nu är det bara visum, flygbiljetter och boende kvar!

Har jag ens berättat något om resan? Tror inte det haha. Ursäkta. Om ca 4-5 månader åker jag på en åttårsresa till Japan för att studera Japanska på en utländsk språkskola vid namn KAI Language School Tokyo. Blueberry är företaget som hjälper mig att söka dit och trots att jag var ganska sen i min ansökan så verkar det nu inte vara några problem då jag blivit antagen. Planen är den att jag troligtvis kommer att åka med Engla i december eftersom hon ska dit i ca ett halvår och skolan fixar boende, jag valde de billigaste möjliga. Själva resan och kursavgiften är inte direkt billig så man försöker ju att dra ned på kostnaderna så mycket det går och jag har inget emot att bo med fyra, fem andra elever. Jag tror att det kan bli ganska skönt, då kan man plugga tillsammans och dela på matkostnaderna. Tyvärr innebär detta "att dra ned på kostnaderna" även att det inte blir mycket shoppande eller resande tyvärr men det får jag väl överleva utan, det borde nog gå. Det funkar ju i Sverige haha. Ja... Jag ska nog sova nu. Försöka smälta allt. Jag fattar det fortfarande inte! Wow... Japan...!

Imorgon blir det Allsång på skanden med Engla, Måns kommer ju dit så det är klart att man ska titta. Jag läste lite om några spekulationer att Måns kanske kommer att ta över. Hmmm... Hoppas kan man väl. Det är ju det sista avsnittet för iår och dessutom extainlagt. Kanske en "komplott" för att Lundin ska kunna lämna över stafettpinnen till Mr Zelmerlöw ^_^ Oh well. Puss och kram och god natt!

Kommentarer
Postat av: engla

grattis sara :) askul

2010-08-16 @ 23:59:41
URL: http://ameblo.jp/plasticheaven

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin
 2009
 June,  July,  August,  September,
 October,  November,  December.

 2010
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  September,  October,  November,  December.

 2011
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  Septpember,  October,  November.