Det ger dig en viss känsla



Foton: Sara Ekström [Jag] | Pentax K7 - Pentax 18-50mm
Jag måste börja med att erkänna en sak. Jag har ALDRIG förut framkallat digitala foton. Jag fotade väldigt mycket med film när jag var liten, kunde fota en film i veckan. Mina stackras föräldrar köpte hur mycket film som helst och jag gav aldrig upp. Bilderna skickades för det mesta in till framkallning och ut kom... urusla foton xD Försök till foton på en blomma där blomman knappt syntes, foton på vardagsrummet med ett finger i vägen. Jaja.. Jag var ju inte ens sju år gammal, men ändå. Jag har nog fortfarande ett par filmer som inte är framkallade, men det kommer nog inte heller att hända. Men nu har jag äntligen skickat efter exakt 113 foton! Jag gick igenom de senaste fotona jag tagit, och kanske lite utöver det. I alla fall bara foton jag hade på datorn. Det blev en del måste jag säga, men fortfarande inte direkt dyrt! Ca 85 kronor för hela paketet, riktigt nice faktiskt. Jag lämnar ut framkallade foton varje dag i affären och väldigt ofta får jag se foton som mina kunder har tagit eftersom de vill ha en åsikt eller hjälp med vilken de ska välja till förstoringar eller bara i ramar. Vissa kommer in bara för att visa mig deras foton, det är otroligt mysigt. Jag har kollat på andras framkallade foton i några veckor nu och jag måste säga att det har kliat väldigt mycket i fingrarna! Jag bestämde mig för att skicka efter lite granna^^ Fujidirekt har en otroligt billig framkallning på deras hemsida, med bra kvalitet. Jag är en person som väldigt gärna vill ha det i handen. T.ex så har jag hellre en CD-skiva än bara musiken på datorn eller Spotify och mycket hellre skulle jag ha en DVD istället för en "digital kopia" eller något åt det hållet. Och jag hatar att låna på bibliotek. Det är så jag är och därför är känslan av att hålla dessa hundra foton i handen otroligt härlig! Färgerna är så annorlunda jämfört med på datorn. Gissa hur många gånger jag har tänkt "Fan! Varför framkallade jag inte den bilden? Eller den?" Jag kommer nog att framkalla ännu fler inom en väldigt snar tid^_^ Jag blev ju så himla glad av dem :D

Kommentarer
Postat av: Hannah

Det är en helt otroligt känsla eller hur? n__n Jag har själv länge velat skicka mina digitala foton på framkallning men de är så många! Försöker rensa och plocka bort såna som jag inte vill ha med.



Jag tycker det är fint med fotografering. Synd att jag tappade orken i 2an på gymnasiet :< Saknar det verkligen, men de senaste månaderna har jag fått tillbaka gnistan. Fast istället är jag så osäker lol. hur som helst... Good for you :D Blir glad att läsa din blogg/kika på dina foton.

2010-07-13 @ 22:34:06
URL: http://inkthos.blogg.se/
Postat av: Bea

Eeeey där e ju alla vi! =D

2010-08-10 @ 22:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin
 2009
 June,  July,  August,  September,
 October,  November,  December.

 2010
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  September,  October,  November,  December.

 2011
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  Septpember,  October,  November.