Smallville/Elipse


Smallville s. 9 | Twilight Saga: Elicpse
Folk som känner mig har nog inte missat min förkärlek för fantasy och si-fi, har de det så undrar jag verkligen om de ens tittat på mig. Jag älskar allt som inte är reality. Jag menar... hallå? Varför titta på saker eller läsa böcker som ändå händer i det verkliga livet, det kanske är enklare i böckerna, vackrare men fortfarande så skulle det faktiskt kunna hända. Det är tråkigt! Saker man hör om varje dag. Nej, tacka vet jag Fantasy och Si-Fi, jag skulle bli väldigt förvånad om något av det hände på riktigt. Jag gillar verklighetsflykten man får när man dyker ner i dessa fascinerande historierna.
Anyways, som varje sommar i ett antal år så har jag ännu en gång blivit Smallville och superhero beronde. Detta började med att jag (som alltid) börjar titta på de missade avsnitten och sedan blir trött på att vänta på nästa och börjar titta om från säsong 1 igen. Jag älskar Smallville, jag har följt serien sedan 2003 och jag är mycket förväntansfull över tionde och sista säsongen då s. 9 avslutades på sättet den gjorde. Jag tycker att skaparna för Smallville, mr. Gough och mr. Millar är otroligt duktiga på att göra alla säsongsavslutningar helt superb och därför förväntar jag mig stora ting från sista säsongen. Det kommer bli det bäsa någonsin.
En vän till mig sade en gång att serien skulle avslutas med att han tar på sig sin röda cape, men det var då när vi också trodde att serien skulle sluta med säsong 8. Varje gång han gör något "Superman", som att dra sönder skjortan över sin dräkt, när han satte på sig de äkta Clark Kent glasögonen, kysser Lois Lane etc. etc. etc. När han gör saker som det, får jag rysningar i hela kroppen.
Jag låter nog som värsta nörden nu haha. Men sanninen och säga är att jag faktiskt är en äkta nörd.

Igår (förrgår om man nu kollar på klockan) var jag med Lizzie och hennes gäng och kollade på Eclipse, jag vet att det är två sidor som kämpar om dessa filmer och böcker. Båda grupperna älskar Twilight, den ena gruppen älskar allt som har med Twilight att göra, actionfigurerna gjorda av Edward och Jakob, de har sina mobiler fulla med bilder på en Jake med bar överkropp och köper allt som kommer ut med Twilight. Många har nog inte ens läst böckerna, utan älskar serien bara för att Edward är snygg och Jakob är het. Detta gör filmbolagen väldigt väldigt rika.
Sen finns det den andra sidan som älskar att hata Twilight. De gör allt de kan för att smutskasta serien, och tracka ner på alla som ens nämner ordet "Twilight". Även detta gör filmbolagen väldigt rika. Ni har väl hört ordspråket "all publicitet är bra publicitet"?
Sen finns det yttligare två sidor.
Den ena älskar böckerna och tittar på filmerna, både med lycka och besvikelse över hur regissörerna för filmerna har gjort dem jämfört med böckerna.
Den andra gruppen bryr sig inte direkt mycket om att varken hata eller älska Twilight. Några kanske har sett en eller två filmer, men den har inte lämnat något direkt märke på dem.

Själv är jag den typen som tycker mycket om böckerna, jag tycker att Meyer har gjort ett fantastiskt jobb med det hela (visst, jag (som många andra) tycker inte riktigt heller om att de glittrar men vill författaren det så okej) och jag tänker läsa hennes nyaste snart.
Som sagt så såg jag Eclipse igår och jag är inte riktigt säker på vad jag tycker, men jag gillade den nog. Den var mycket bättre gjord än någon av de förra filmerna och den nya regissören gjorde ett riktigt bra jobb med filmen. Lizzie satt bredvid och klagade lite på saker han missat, men jag brydde mig inte så mycket. Min erfarenhet säger mig att man inte ska jämföra filmer med böcker. Det är först då man börjar ogilla filmerna. Dock tycker jag att vissa av replikerna känns väldigt... uppstyltade. Som om de läses från ett papper, eller som om skåespelaren försöker komma ihåg nästa replik samtidigt som han säger denna. Det störde mig en hel del.
Men filmen var som sagt bra, snyggt ljus, bra bilder. Inte för lång, inte för kort. Komiken var inte helt fel heller, som t.ex Charlies sex-talk. Mycket trevlig.

Kommentarer
Postat av: Neha

Smallville var länge sen jag såg. Har inte ens sett säsong 8 klart

2010-07-06 @ 12:32:10
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin
 2009
 June,  July,  August,  September,
 October,  November,  December.

 2010
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  September,  October,  November,  December.

 2011
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  Septpember,  October,  November.