Lördag = Filmkväll


Gamer / The Dark Knight
Idag har jag tagit en dag ledigt från pluggandet pga tjejsmärtor, ganska reäla sådana. Istället har jag spenderat dagen med ett titta på två riktigt bra filmer. Gamer och The Dark Knight. Det är helt otroligt att jag aldrig har sett Dark Knight, många har tjatat på mig men det har aldrig blivit av, men idag gick den på canal+ action så jag tänkte att jag skulle titta på den. Anledningen till att jag tycker det är otroligt att jag aldrig har sett den är att jag är ett stor superhjältefan. Hjältar som Batman och Superman. Jag har bl.a sett alla Smallvilleavsnitt. En riktigt nerd så att säga^^ Den gick långt över mina förväntningar och var helt otroligt bra! (dock störde jag mig lite på när de slogs... Inga bra ljudeffekter och bråk utan POW! SMACK! CRASCH! blir ganska trist i längden.)
Gamer hade jag tänkt se på bio när den kom ut och jag är just nu väldigt besviken på mig själv för att jag inte såg den. Det var ett stort misstag. Den var helt otrolig! Fantastisk story och Gerad Butler och Logan Lerman är riktigt bra skådespelare. Jag började gilla Lerman när jag såg Percy Jacksson and the lightning theif, men nu tror jag nog att jag gillar honom ännu mer. Jag är en tjej som gillar småkillar ja. Det är en sak som är säkert haha. Men han är bara ett år yngre ;)
Dessa två är ett par filmer som är så typiskt mig! En annan sak som är typiskt mig är att få för mig att jag ska kolla på Svanprinsessan på svenska och sätter mig och letar efter en med bra kvalitet på internet, ger upp och letar istället efter en VHS-spelare i huset som funkar. Hittar en och börjar titta på filmen. Tittar klart och byter sedan kanal (och tv) och tittar på The Dark Knight. Jag har en väldigt.. emm... enformig filmsmak, tycker du inte? x)
Jag tror att jag ska gå och lägga mig tidigt... mår inte direkt toppen om man säger så och jag har en massa plugg att ta hand om imorgon. Så god natt och sov gott!

Btw, eftersom jag älskar film så mycket så skapade jag en ny kategori där jag tänkte börja skriva lite om de filmer som jag tittar på. Kanske inte så som jag gjorde idag, men med en bild och lite vad jag tycker om filmen. Hoppas det låter bra^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin
 2009
 June,  July,  August,  September,
 October,  November,  December.

 2010
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  September,  October,  November,  December.

 2011
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  Septpember,  October,  November.