Hatar att namnge rubriker...


Foto: Sara Ekström [Jag] | Pentax K7 - Sigma 70-300mm
Hej hej ^^ dagens matte var faktiskt inte så farlig. Jag börjar äntligen lära mig sakerna till provet på fredag, men problemet är att minnas alla olika steg. Jag har ett otroligt dåligt minne. Stannade kvar lite längre i skolan och fixade med mitt projektarbete. Gick till skolans fotostudio (helt okej att stanna kvar efter skoltid om man får leka där eller hur) eftersom jag jobbar med en pekbok. Kom dit och skulle börja ställa iordning blixtarna som jag ville ha dem, det såg ut som ett bombnedslag, stolar överallt och bouncern var halvt sönderplockad. Suck. Sen fanns de tingen vit bakgrund kvar (vad gör människorna med dem? äter upp dem?) och jag skulle ändå inte lyckas byta den ensam så det fick bli den som redan satt på. En ljus blå färg. Skolans studio är inte direkt den bästa, glappande sladdar, stativ som inte har en platta etc. etc. etc. Men det gick i alla fall bra tillslut.
Jag jobbar med en pekbok som ska inte ska vara vinklad för tjejer eller för killar. Jag tycker att killar ska kunna leka med dockor och tjejer med bilar om de har lust så jag tänker inte lägga mig i detta. Jag lekte med bilar när jag var liten eftersom jag alltid lekte med min fem år äldre bror. Han hade mängder med bilar, jag hade mängder med dockor men jag tyckte att mina barbies var otroligt tråkiga, man kunde inte göra något med dem! Bilar var en helt annan värld!
När jag var liten skulle jag alltid bära klänningar, jag älskade ljusa färger (dock inte rosa) och jag minns en bommig vit klänning jag alltid bar. Sen kom jag till en period där mitt favoritplagg var ett par jeans med turtles lapp på ena knäet. De hade varit min brors, och var ganska slitna. Mamma tyckte bättre om när jag använde kjolar och klänningar men efter bara några år värgade jag ta på mig dem och jag är fortfarande väldigt obekväm i kjolar och klänningar.
Jag tycker inte att man ska tvinga sina barn till något, men det finns vissa saker som borde förbjudas haha. Jag har snackat om detta förut, men jag gillar verkligen inte Bratz dockorna som har blivit väldigt populrära. Bratz är några vääälidigt översminkade tjejer, med stora huvuden och trådsmala midjor. Det är klart att tjejer får problem med hur vi ser ut om det enda vi får se är detta. Samma sak med killarna, actionfigurer med magrutor och stora muskler. Vi får redan tidigt veta hur vi ska se ut och hur vi ska bete oss. Det tycker jag är vääldigt fel.

Kommentarer
Postat av: W I L M A [fotoblogg]

härlig bild! :) i ♥ bokeh. :D

2009-12-14 @ 19:37:11
URL: http://wilmastranne.blogg.se/
Postat av: h a i d i s -

SV: hihi okej! tack för att du "deltog" i min undersökning ;D

2009-12-14 @ 20:44:14
URL: http://haidis.se/
Postat av: Helena Kulle

Hej hej!

Riktigt snygg bild.

Tycker som dej, man ska få vara den man vill vara, klä sig som man vill. Bestämma SJÄLV. Har inte heller varit bekväm i klänning och använder det aldrig, det är inte jag.

Tipsar förresten om en bok på min blogg, Kalle Som Lucia, andra boken om Kalle, den första heter Kalle I Klänning.

Haha, håller med om Bratzdockorna, det ser fasen inte kloka ut, skrämmande som nåt ur den onda dockan :)

Ha det fint.

/Helena

Postat av: Karoleen

Läcker bild, med mängder med färg, nästan lite tavellikt =)

2009-12-15 @ 12:11:27
URL: http://blogg.karoleen.se
Postat av: Maria

Häftig bild!

2009-12-15 @ 12:34:04
URL: http://minaordminabilder.wordpress.com
Postat av: Carina - inspirera

Häftig ofokuserad bild...

Ha en fortsatt bra tisdag.

Kramen.

2009-12-15 @ 13:12:10
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Emma

coola bilder! :)

2009-12-16 @ 13:49:05
URL: http://byeeem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin
 2009
 June,  July,  August,  September,
 October,  November,  December.

 2010
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  September,  October,  November,  December.

 2011
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  Septpember,  October,  November.