Min dag i triss


Foto: Sara Ekström [Jag] | Pentax K7 - Pentax 18-55mm | Modell på sista fotot: Malin Holst
Klocka som aldrig ringer, skola, regn, tåg som inte kommer, bussar som tar tid. Det är ungefär min dag i det stora hela.
Det började med att klockan helt enkelt inte ringde... Och nej, jag hade inte råkat stänga av den, den står på andra sidan rummet. Pappa väckte mig vid 6 och jag var alldeles försenad >.<" jag hann i tid i alla fall. Skolan är soft, inte så mycket jobb.
Vi hade utvecklingssamtal ett tag. Min mentor, Erik, är typ jordens roligast lärare! Vi började prata betyg, sen kom vi in på Harry Potter (vi hade pratat närvaro, jag fick en biobiljett i sommras eftersom jag hade 100%). Erik är ungefär lika entusiastisk som jag är haha. Senare kommer vi in på japan, eftersom jag nämner att jag vill studera där och Eriks kontorskamrat (minns inte vad han hette :P skolans kemilärare iaf) berättar att han själv har varit i Japan och pluggat.
Allt slutar i alla fall med att vi pratar alldeles för länge. Jag hade till och med varit tidig så vi måste ha pratat i en halvtimma istället för en kvart haha.

Sen drog jag hemmåt runt 2. Står och väntar på ett tåg. Väntar.. Väntar... Fryser. Tittar på klockan. Den skulle ha kommit för 5 minuter sedan. 10 minuter. En kvart och jag börjar gå mot busstationen där ersättningsbussarna brukar komma. Några minuter senare kommer en buss mot Kista C. Eftersom jag antar att det inte skulle komma någon annan buss så hoppade jag på denna. Den tog mig till Kista på 50 min ungefär. Suck...
I kista får jag vänta, det var bara fem minuter, men kändes som 20. Jag stod och skakade av kyla. Inte roligt. Är fortfarande inte varm. Nästa buss kom och den tog ungefär 30 min.
När jag kommer hem är jag så opepp på att gå ut att jag till och med hoppar över träningen, hoppar i badet för att tina upp mina frusna leder. Käkar även lite chips. OLWs nya smak Sour Cream & Beaneies. Gott!

Är fortfarande inte riktigt varm. Hoppas på vart väder i morgon. Som om det skulle hända.
Hej då!

Kommentarer
Postat av: amelia

sv; jo det rullar på du då? (:

2009-11-05 @ 19:46:43
URL: http://ameliahansen.blogg.se/
Postat av: emma

haha ja verkligen :)

2009-11-05 @ 19:57:10
URL: http://ebroman.blogg.se/
Postat av: Hannah

Isch :< Du gjorde helt rätt som tog ett bad istället!

2009-11-06 @ 12:16:56
URL: http://inkthos.blogg.se/
Postat av: Kamilla - Fotoblogg

Sv: Okej, tackar!

Allt bra? :)

2009-11-06 @ 15:11:33
URL: http://kamillush.blogg.se/
Postat av: Marielle ♥

SV: Åh, måste testa, trots att jag är livrädd för att testa något nytt haha :D

2009-11-06 @ 18:40:59
URL: http://mmwesterberg.blogg.se/
Postat av: Maly

Stackars Sara. krama

En rolig sak som skedde när jag tittade på dina bilder var att jag tyckte att tjejen på fotot var så fruktansvärt lik mig. Det tog en stund innan jag förstod att det faktiskt var jag... xD

2009-11-06 @ 19:50:30
URL: http://miracletear.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin
 2009
 June,  July,  August,  September,
 October,  November,  December.

 2010
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  September,  October,  November,  December.

 2011
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  Septpember,  October,  November.