Copyright?


Om det finns någonting som jag hatar är det folk som snor bilder. Det händer mig, likväl som det händer andra. Att skriva "Bild från google.se" räknas inte som en källhänvisning! Att folk inte kan förstå det! Google är bara en sökmotor som inte gör annat än länkar till hemsidorna. Om ni ska länka till en bild ni hittat från google ska ni länka denna människas hemsida.
Hur skulle du känna dig om du plötsligt hittar dina bilder på en annans blogg eller hemsida etc? Det skulle inte vara så kul va? Nej tänkte väl det.
Många jobbar för sina foton, köper kameror för dyra pengar, tränar i flera år på att fota, och sen hittar man folk som tar bilderna utan att fråga. En del skriver till och med att det är deras egna foton! Snälla! Jobba själva, ta inte bara fame från andra!

Det var allt jag hade att säga nu. Hoppas ni tänker efter nästa gång ni tar en bild.

Kommentarer
Postat av: Alex

söt header! jag gillar bilden längst upp till höger starkt! :)

2009-10-18 @ 13:52:46
URL: http://busiiigt.blogg.se/
Postat av: Daniel

Det e därför folk måste lära sig att vattenmärka sina bilder, annars så kan vem som helst ta bilden och säga att den e deras.

Och det blir så när intill omöjligt att bevisa att denne har fel.

2009-10-18 @ 19:26:45
Postat av: cecilia

hoppas att du får en bra vecka! (:

2009-10-18 @ 20:31:07
URL: http://ceciliala.blogg.se/
Postat av: Alexandra

HIHI för mig oxå :)

2009-10-18 @ 20:35:43
URL: http://busiiigt.blogg.se/
Postat av: MODELLFOTOGRAF, Patrik PH Larsson

Har hittat mina bilder överallt på webben från Polen till Kina.... osv. Bildstöld får man nog räkna med. Har gjort resan om Upphovsrätts- och Copyrightägare oxå 3 ggr, vunnit alla.



Fint linsskyd förresten !!



Se min hemsida www.DragonPH.se så kommer du förstå vad jag menar med Linsskyddet... hihi. ;)

2009-10-24 @ 22:03:56
URL: http://dragonph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin
 2009
 June,  July,  August,  September,
 October,  November,  December.

 2010
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  September,  October,  November,  December.

 2011
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  Septpember,  October,  November.