a story to tell..


Sista Tv-produktionslektionen klar! Mycket hände idag. Jag kan gå igenom lite grann.
Dagen började med att jag verkligen inte hade någonting att göra förutom att gå igenom hur jag skulle klippa. Jag jobbade på dagen till ära som bild-producent. Dvs. den som sköter klippningen, berättar för kameramännen vad de ska göra etc. I vår lilla studio har vi som tur var bara tre kameror att hålla reda på, men det är svårt nog.
Vi började med att köra påorna och avorna och det gick bra, några fel från min sida och några fel från programledarnas sida, men inget som inte gick att ta om. Till slut fixade vi det och sedan var det bara att vänta på bandet skulle komma. Efter att den gäst som vi skulle haft fick förhinder eller vad det nu var för ungefär en vecka sedan, så fick vi i panik fixa någon som kunde komma. Jag ringde en vän till mig som går på Rytmus och undrade om han och hans band kunde komma och spela, vilket de även kunde! Så det löste sig. När vi var klara med allt satt vi sedan och väntade på att bandet skulle komma. Tillslut kom de! Vi började jobba igen, och interjuvn gick som smort.
Men sen! Sen kom den svåra biten. Bandets spelning, och bandningen av livevideon. Vi fick riva ner dekoren och slänga upp instrumenten och allt gick bra. Tills de behövde en extra högtalare till gehöret. Andreas skulle springa och hämta en. Jag och Malin satt och diskuterade något när vi plötsligt hörde ett högt KRASCH!  Båda två hoppade till och vi snurrade runt. Andreas hade snbblat och sprungit ungefär fem meter fram innan han föll mot marken. Han hade förgäves försökt att rädda mitt i fallet, men lyckades slänga hela högtalaren (och tro mig, den är inte lätt) rakt på sitt ringfinger!
Han hade skadat det reält och det började svulna upp bara en liten stund efter fallet. Stackars Andreas skulle spela trummor, och är det något som man behöver hela fingrar till så är det det. Han lyckades spela (även om han hade otroligt ont) och efter det gick tagningarna bra (även fast Andreas höll en min av smärta medan han spelade).

Så som tur var slutade dagen bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin
 2009
 June,  July,  August,  September,
 October,  November,  December.

 2010
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  September,  October,  November,  December.

 2011
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  Septpember,  October,  November.