One day, one dream


Foton: Sara Ekström [Jag] | Pentax K7 - Sigma 70-300mm
Jag vet, jag vet, jag har varit otroligt fåordig de senaste dagarna, om jag nu ens har skrivit någonting alls. Jag vet helt enkelt inte vad jag borde skriva. Jag, som alla andra, vill bli sedd av alla dessa läsare som många, liksom jag själv, läser ca 20talet olika bloggar varje dag. Denna värld är svår att bli sedd i, samtidigt som det för vissa kan vara hur enkelt som helst. Jaja. Allt beror på att ha tur. Det är som allt annat i världen. Tur. Kontakter.
Jaja. Det är så det är. Vänj dig. Men egentligen har jag inte alls lust att bli så att säga "känd", som kanske Kissie eller Kenza. Men fortfarande har jag ett stort behov av att bli sedd. Har inte alla det? Det är mänskligt.

En bok jag läser "Stäppvargen" ger mig många filosofiska tankar, det är en mycket filosofisk/psykologisk bok. Eftersom filosofi är det enda av dessa två jag kan lite grann av är det vad jag märker. Men den är intressant. Tar upp mycket om hur människan är i grund och botten, hur människan ser på sig själv och hur hon kan förändras. Det är en väldigt bra skriven och intressant bok och den väcker mycket känslor och tankar.

På tal om tankar så känns det inte direkt som om jag lyckas riktigt hålla mina tankar stilla just nu. De flyger och kastas fram och tillbaka som en hop med duvor. Jag måste väl bara vänta tills de slappnar av och släpper mig igen och jag kan sätta fötterna på fast mark igen. Jag tänker för mycket. Men det har jag väl alltid gjort ^_^
Jag känner mig förvirrad och utelämnad. Jag kommer snart att lämna det som jag känner till, kasta mig (eller bli kastad) rakt ut i tomma intet. Jag ser än så länge ingenting, jag vet inte vad jag har att förvänta mig, vad jag borde göra eller hur. Det jag pratar om är såklart studenten. Jag har vissa tankar, låt oss kalla dem drömmar, av vad som kan hända senare i livet, i framtiden. Men den känns lika tom som ett vitt papper. Man kan teckna eller skriva precis vad som helst, men det kan även knycklas ihop till en boll och kastas i papperskorgen. Snart tar jag på mig min vita klänning, vita mössa med guldnål på och springer nerför trappan till okändheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin
 2009
 June,  July,  August,  September,
 October,  November,  December.

 2010
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  September,  October,  November,  December.

 2011
 January,  February,  March,  April,
 May,  June,  July,  Augusti,  Septpember,  October,  November.